Kundetilfredshedsanalyse: Det siger kunderne om Frokost+

Oprettet d.

Vi lagde året ud med en analyse af vores Frokost+-kunder. Vi går meget op i, at de mennesker, vi hver dag laver mad til, er glade og tilfredse med det, vi leverer. Derfor ville vi gerne tage temperaturen og finde ud af, om de var det. Vi vil gerne fremlægge resultaterne her på vores blog, for vi er meget stolte af udfaldet. Stoltheden bunder selvfølgelig i, at vi går op i den mad og den service, vi forsøger at give vores samarbejdspartnere. Derfor føles det dejligt, når man får tilbagemeldinger, der siger, at vi rent faktisk gør et godt stykke arbejde. Så læs med og bliv klogere på, hvad kunderne mener om os!

 

Velkommen til bloggen

Inden vi for alvor går i gang, vil vi her hos Frokost+ gerne have lov til at byde jer hjerteligt velkommen til vores blog. Vi vil fremover give jer relevante nyheder, hyggelige indslag og meget andet fra vores daglige virke. Det vil vi, fordi vi gerne vil byde alle vores nuværende og fremtidige kunder indenfor i den hverdag, som vi synes, er fantastisk. Vores første indlæg skal handle om dem, vi hver dag leverer frokostordninger til; vores skønne samarbejdspartnere. Hvad mener de egentlig om Frokost+, vores service og vores mad?


Normalt råber vi ikke højt om den slags. Det ligger mere i vores natur at holde os til køkkenet og sørge for, at vi leverer vores lækre mad til tiden og give et smil og unik service med på vejen. 

 

Hvad siger kunderne om os? 

I bund og grund, er vi ikke meget for at prale eller tale om os selv. Som Frokost+ indehaver Jan Gundahl siger: 


”Jeg gider ikke at tale om os selv. Jeg synes, det er langt bedre at lade vores samarbejdspartnere sige, hvad de synes om det, vi leverer”. 


Derfor lader vi kunderne vurdere os. Det er dem, der har ret, for de spiser vores mad hver dag. Vi spurgte vores kunder om seks ting, da analysen blev lavet, og spørgsmålene blev inddelt i de tre kerneområder:  

Kundernes tilfredshed med Frokost+:

1.    Hvor tilfreds er du med Frokost+ som leverandør?

 

Tilfredshed med servicen hos Frokost+

2.    Hvor tilfreds er du med servicen, når du er i kontakt med os?

3.    I hvor høj grad føler du, at vi holder, hvad vi lover? 

4.    Jeg oplever Frokost+ som imødekommende?

 

Tilfredshed med maden hos Frokost+

5.    Hvor tilfreds er du med den måde maden er anrettet?

6.    Hvor tilfreds er du med smagen?

 

Vi er ikke fejlfri, men det er tæt på

Det første spørgsmål, vi stillede vores samarbejdspartnere var, hvor tilfredse de var med Frokost+ som leverandør af deres frokostordning. 

 

92 % af vores samarbejdspartnere er enten tilfredse eller meget tilfredse med os som leverandør. Vi ville selvfølgelig elske at få de sidste 7,7 % fra hverken eller over i tilfreds eller meget tilfreds, men vi er ikke ufejlbarlige, selvom det, uden at prale, er tæt på. Vi går efter fejlfrihed, men vi er mennesker, og de her tal, er vi selv meget stolte af. Vi forsøger altid at blive bedre og bedre ved at ændre i nuancerne. Det går jo godt, så derfor er det detaljerne, vi kigger på. Hvis vi hele tiden gør alting lidt bedre, kan vi måske få gjort de 7,7% tilfredse eller endda meget tilfredse.

 

Frokost+ som samarbejdspartner

Lad os gå videre til spørgsmål to til fire, som handler om noget, der ligger os utroligt meget på sinde. Vores service. Vores mål er, at alle har en god oplevelse, når de samarbejder med os, og at vi er der for dem. Det lyder simpelt, men vi gør en dyd ud af, at være en troværdig og pålidelig samarbejdspartner, man bliver glad af at få leverancer fra. Når i er i kontakt med os, så er målet, at i bliver mødt med en person, der ser det fra jeres synspunkt, og er oplagt og klar på at hjælpe. Derfor spurgte vi om, hvordan kontakten med Frokost+ egentlig opleves.

 

Den her måling er vi meget overvældede over. Alle er enten tilfredse eller meget tilfredse med servicen hos os, og det gør os utroligt glade at mere end 96% af alle vores samarbejdspartnere svarer, at de er meget tilfredse med netop den del af vores foretagende.

Tak for det.


En del af servicen er selvfølgelig, om man oplever Frokost+ som imødekommende, når vi kommer ud til folk. Vores mål er, at dem, der er en del af vores frokostordninger, også nyder at få besøg af os. Derfor spurgte vi selvfølgelig også, om det var tilfældet.
 

 

Det viste sig at være rigtigt. Vi elsker at lave mad til vores samarbejdspartnere, men vi nyder også at møde alle de rare og sultne mennesker rundt omkring i Danmark. Og det er dejligt at se, at de oftest har det på samme måde, når de møder os. Når vi etablerer et samarbejde, så foretrækker vores indehaver Jan Gundahl selv at komme ud og møde dem, Frokost+ skal levere frokostordning til:


”Jeg tager altid ud til kunden, hvis de giver mig lov. Jeg kan godt lidt at skabe en venskabelig relation, hvor vi får kigget hinanden i øjnene, så folk ved, hvem de skal til at have mad fra”, siger han. 


Man kan ikke drive virksomhed, hvis man ikke holder, hvad man lover. Gør vi ikke det hos Frokost+, så bliver det hurtigt meget tydeligt på frokostbordet. Derfor går vi selvfølgelig efter at være helt ærlige omkring, hvad vi kan og det, vi leverer. Sådan lover vi ikke mere, end vi kan holde. Vi forsøger i stedet at levere mere, end hvad vi lover. Men synes vores kunder også det?

 

 

98,1% af de adspurgte er enten meget tilfredse eller tilfredse, så det må vi gå ud fra, at de gør. De resterende 1,9% ligger i svarmuligheden ved ikke. Der er ikke meget at forbedre på, og det er jo dejligt. Tak for det. Vi vil selvfølgelig gerne have, at de sidste 1,9% i fremtiden får en oplevelse hos Frokost+, der sender dem over sammen med dem, der mener, at vi holder, hvad vi lover. Du kan altså være sikker på, at du med os som samarbejdspartner får lige præcis det, som du forventer - og måske mere til.

 

Det handler om en ret go’ frokost

Det sidste, vi spurgte om, handler om selve vores produkt - maden. Der er ofte noget til alle, og hvis der ikke er, så er vi meget fleksible her hos Frokost+. Vi kan hurtigt omstille os og lave om i menuen, hvis det er ønsket. Det er sjældent at vi leverer standardmenuer uden ændringer. Derfor har vi ændret vores menu til menuforslag. Alle har hver deres smag, og det kan vi sagtens imødekomme. 
Det kan også ske, at vores samarbejdspartnere pludselig står med en akut mangel på frokost. I de tilfælde gør vi vores bedste for alligevel at servicere dem:


”Det kan være, at hele arbejdspladsen pludselig skal have frokost. Så kigger vi selvfølgelig, hvad vi har og sammensætter en lækker menu. Så kan det være, at de ikke kan få æg den dag, men roastbeef i stedet. Så behøver vores samarbejdspartnere ikke at hente selv og købe dyrt ind ved en deli.”, siger Jan Gundahl fra Frokost+.

 

Det første man spiser med, er øjnene. Så når maden kommer ud til vores samarbejdspartnere, skal den selvfølgelig se delikat og indbydende ud. Vi kører ud med maden i vores sikre bokse. Vores mad, synes vi selv ser dejlig ud, når den ankommer, og det synes mere end 96% af vores samarbejdspartnere også. Men, der er selvfølgelig forbedringsmuligheder. Man kan altid blive bedre til det, man gør, og det kan og vil vi også blive.

 

 

Det næste man spiser med, er selvfølgelig munden. Vi går op i, at vores frokostordning består af sunde retter, lavet af gode råvarer med godt håndværk. Det meste af vores mad er lavet fra bunden - helt hjemmelavet. Det gælder alt vores brød, frikadeller, pålægssalater, mayonnaiser, dressinger, pesto og meget mere. Der findes ikke discountpålæg hos Frokost+. Vi vægter kvalitet højt. Det slår også ud på analysen, at folk synes, vores mad smager godt. Samtidig vil vores priser ikke ruinere nogen. 

 

 

Her har vi for første gang 3,8% i kategorien utilfreds. Det blev vi meget kede af at se. Men som Allan Falch fra Tele-Mark, der har lavet analysen, siger (med et glimt i øjet): 

 

”Det er bare godt, at der lidt utilfredse. Ellers ville analysen jo se konstrueret ud!”. 

 

Vil du være en af vores tilfredse samarbejdspartnere?

Det er skønt, at vi klarer os godt - også på tallene. Der er meget lidt plads til forbedringer i de her grafer, men vi ser alligevel frem til at gøre dem endnu flottere til næste gang.  
Husk, I kan altid kontakte os, hvis I vil høre nærmere om, hvordan I får jeres helt egen frokostordning. Så kan din arbejdsplads også blive en del af de tilfredse kunder hos Frokost+. Vi glæder os til at tage en snak med jer, og sørge for, at I får en frokost, I bliver glade for. 


Til sidst, vil vi endnu engang byde dig velkommen til vores Frokost+-blog. Vi ser frem til at give dig langt flere spændende informationer, inspiration og nyheder fra vores herlige hverdag. 


Velbekomme.